parasol'e özel arama kutusu

2.11.09

sergiye gitmek ister misiniz?


buralarda bahsetmiştim, pera müzesinde chagall'ın sergisi başladı ve ben de dün oradaydım. o kadar ama o kadar ve o kadar hoşuma gitti ki... daha çok chagall'ın eskizleri var sergide... öyle yağlıboya tuvallerini görmeyi beklememek lazım, ama eskiz diyip geçmeyin, çünkü bunlar aynı zamanda ilk aşkı ve ilk karısı olan bella dönemine ait. chagall aşık olduğu zamanlara dair resimlerini renk katarak yapmış, diğer resimler ise genelde siyah beyaz. çok duygu yüklü ve içten buldum. tabii bu kadar etkileyici olmasının sebebi, çok sevdiği bella'sının vakitsiz ve erken bir zamanda hastalanıp ölmesi ile de alakalı... chagall şerefine ben de blog fotolarımı bu hafta onun resimlerinden seçicem. işte yukarıdaki resim; chagall ve bella şehrin üzerinde uçarken :) yani aşklarından ayakları yerden kesildiği zamanlar :) 

dün soğuk, yağmurlu ve karanlık bir gündü. ben kalın kalın giyinip kendimi sergiye doğru götürdüm, kulağıma tindersticks verdim ki resimler ile çok uyumlu idi bence. her, bathtime, travelling light, jism çalarken, tamamen çevremden kopup o güzel resimleri seyrettim, sonra da istiklal de biraz yürüyüp bir kahve içtim. harika oldu!  tavsiye olunur, sergiyi görün ve bir ressamın hüzünlü yaşamına siz de seyirci olun !!

No comments: