parasol'e özel arama kutusu

5.4.10

ev sahibinizi ne kadar tanıyorsunuz?

hani ingilizce'de ev sahibine landlord deniyor ya "yuuh" diyesim geliyor. bir nevi "kölelerin sahibi", bir nevi "toprak ağası", bir nevi "lordlar kamerası"... aklıma böyle büyük büyük şeyler geliyor. ev sahibi hatta ev sahibesi demek ise daha bir güzel, şöyle ufacık tefecik tontiş bi teyze aklıma geliyor!! (ilk kez ingilizce'ye rağmen turkçe'de bir şey beğenmiş oldum, bunu da buraya çiziyorum_________.)

emlakçılar daha iyi bilir :) genelde hep kiracı kavun karpuz rolündedir, orası burası koklanır, şöyle bir elde hoplatılır, "hmmm bu iyi fena diil, bekar hiç diil, serseri hiç hiç diil, aklı başında bordrolu eleman, hemen alalım evimize koyalım" denir- gibi geliyor bana. bunun aksini hiç düşünmemiştim taaa ki bu hafta sonu bunun aksini düşünen bir arkadaşıma denk gelene kadar. tam tersi nedir? yani, ev sahibinize her ay paralar akıtırken onun iyi birisi olup olmadığını, bu parayı hak edip etmediğini ölçüp biçmektir. helal olsun vallahi de süper düşünce, bence de böyle yapmak lazım bir yer kiralarken ev sahibini kavun gibi hoplatmak, onun, çalışıp didinip zar zor kazandığınız bu paraları hak edip etmediğine bakmak lazım :)

yıllardır sefil bir kiracıyım, ne ev sahibimin yüzünü gördüm, ne sesini duydum. aracılar aracılığı ile her ay bir banka hesabına kiramı yatırdım durdum. eğer onu "iyi insanlık testi"nden geçirmek aklıma gelseydi muhtemelen şu an bu evde oturuyor olmazdım, ama neymiş sevgili gezegen sakinleri; "bu gezegende gün geçmiyor ki yeni bir şey öğrenilmesin, gezegen değil mübarek resimli dünya atlası :)"

not: eğer derseniz ki "madem çok biliyosun, ee madem de artık öğrenmiş oldun, o zaman çık o evden kendine paranı hak eden bir ev sahibi bul", ee doğru dersiniz de taşınma parasını vermek isteyen iyi kalpli bir gezegen sakini var mı????

1 comment:

indis said...

what if I was lucky... vallahi noolurdu be yaa?? ben bu kiracı- ev sahibi postunu yazdım ya, yukarıdaki hemen aksiyon aldı. biraz önce aldığımız bir habere göre, evimizde oturan kiracı mayıs itibari ile evden çıkacağını beyan etti. al başına iş şimdi!! beni pek sevmediğini biliyorum da, yani aynı gün bunu yapmasaydın keşke!!

not: aklından geçirenler için; oraya taşınamam küçççük ..