parasol'e özel arama kutusu

31.1.10

benim radyo programım

eveet işte radyo programımı duyuruyorum. ama tabii maalesef sadece buradan :) bir radyoda program yapacak değilim yani... yazdığım saçmalamalara baktım da 20.01 yirmi onda ortaya bazı sorular atmış ve fakat kendim cevap vermemiştim. sevgili fundy bazılarına cevap vermişti hatta.. velhasıl şimdi bu sorulardan biri olan "kendi radyo programınız olsa içeriği ne olurdu?" şeklindeki nadide soruya cevap vermek istiyorum. nereden icap etti derseniz, vallahi zenginin parası züürdün çenesini yorar misali bir şey işte.. .neyse şimdi programımı yapıyorum biraz sesssizlik lütfen:

evet bakalım ne kadar zamanımız var 1 saat... program perşembe akşamları.. 1 saati 3'e bölüyorum. ilk 20 dk da bir sonraki hafta istanbul'da gerçekleşecek canlı performanslara ayırıyorum. artık bayğı çok yabancı müzisyen geliyor ama belki de pek çok insan gelenlerin kim olduğunu bilmiyor. bu yüzden ilk 20 dakikada bunlardan 3 tanesini seçip kısa bilgiler verip birer örnek çalıcam. böylece hepsini tek tek internetten araştırmaya gerek kalmadan bir fikir sahibi olunabilir. peki... ikinci 20 dk'ya geçiyorum. bağımsız plak şirketlerindan yeni çıkan albümler... yeni gruplar, yeni şarkılar... araya  küçük haberler de sıkıştırabilirim belki.. iyi olur. üçüncü 20 dk'da ise geçmiş yıllara ve şimdilere damgasını vurmuş sevilen şarkılar. klasik bir durum ama gerekli, yoksa insanlar bilinmeyen şeyleri dinlemekten sıkılabilir. programın sonunda havamızı bulur biraz da dans ederiz. festival zamanlarında ilk 20 dk'yı festival gruplarına ayırabilir hatta organizatörleri de davet edebilirim. tabii program yabancı  indie+ alternatif +rock olucak maalesef ben diğer türlerden anlamam, eee şimdi de sanki alternatifin kitabını mı yazdın derseniz, eee yazmadım ama hem biraz kulak dolgunluğumuz var senelerdir dinlemekten hem de  radyoda müzik danışmanı vardır herhalde. var diil mi? umarım vardır. bunu programa ok demeden önce söyleseydiniz ya!! pess

prensipler
1- canlı program
2- az öz konuşma
3- no reklam
4- 1 saat öncesinden orada olmak

kolay iş diil, hiç diil.. aslında bir de keşke fırsat olsa da sergiler ile ilgili de bir program yapabilsem. benim bildiğim onlarla ilgili  de pek bir şey yapılmıyor. ama dinleyicisi herhalde bir elin 5 parmağı kadar olur! 

hayaller ile ilgili bir aforizma bulmalıyım galiba, beni gerçek hayata döndürecek!!

4 comments:

FUNdy said...

Acacam sana bi radyo bebegim kurtaracam seni bu hayattan...
Baksana aslinda bu radyo programi onerini blogunda uygulamaya baslamani oneririm...progr icin yapacagin hazirligi burada yayinlarsin iste... Bi tek ses eksik ki istersen o da mumkun biliyon....

indis said...

yaa aklıma ne geldi. aha'nın take on me klibi vardı karikatürde yaşıyolardı, yakında ben de bu blogda yaşıycam korkuyorum :)ne güzel bi fikir olmuş ama çok meşakkatli bi sürü zamanımı alır bi de aynı zevki vermez mi acaba. yine de düşüneyim aslında başka bi blogda olabilir. "radyoparasol.blogspot" ben dün araştırdım radyo açmak çok zormuş şekerim çooook zoooor!!

FUNdy said...

Radyo pahali mi? Haaa dur o zaman bebeeeem ben biraz daha dusuneyim...Bu arada radyoparasol.blogspot super olmus...Hemen al...hemen yapmayacak bile olsan...

indis said...

dur ben bi alıyım şunu...