parasol'e özel arama kutusu

25.9.09

gözünüz aydın U2 geliyor!!

ben hafifmüzik.org da okudum ama galiba ben okuyana kadar sağır sultan bile duymuştu!! sonunda U2 şehrimnize teşrif edecek. hani gelmiyeceklerdi hani burada insan hakları ihlal ediliyordu hani bilmem neydi. ne değişti de şimdi geliyorlar? bi baktlar ki 360 derecenin içine türkiye de giriyormuş!!!

ben bu habere sevindim desem yalan olur. daha öncede buradan belirttiğim üzere U2 benim için çooooooook eskide kaldı. bono irlanda için şarkı söylediği günlerde.. ama tabii ki eğer 12 ay sonra başıma bi şi gelmemiş olursa neler olduğuna bakmak için gidip göreceğim U2 yu. en azından the edge in hatırı için :) sunday bloody sundaaaaaaaaaay die de bağıracağım gerekirse.

naylon U2 geldi hoş geldi
ama artık bu saatten sonra biraz boş geldi

adlı şiirimi bono ya gönderiyorum bi kuple sivuple..

4 comments:

Çetin Cem said...

eski u2'yu yenisinden çok sevmeni anlarım, hatta belki bende de öyledir, çoğunluk gibi en sevdiğim u2 albümleri "achtung baby," "the unforgettable fire" ve "the joshua tree"dir. yani müzikal, hatta tavırsal olarak da insanların u2'dan sıkılmasını anlarım. tercihtir.

ancak u2'nun insan hakları ihlalleri yüzünden türkiye'ye gelmediği konusunun hala gündemde olması beni şaşırtıyor. u2 üzerine üç kitap okudum, verdikleri onlarca röporajı hatmetmişimdir, ama bir tane yabancı kaynakta "türkiye'de insan hakları ihlalleri yüzünden çalmamız imkansız" diye bir cümlesii duymadım bono'nun. evet, "pop"un kapağında notlarda fehmi tosun'un gözaltında "kayboluşu" protesto edilir, ama bu bir boykot ilanı değildir. bizim memlekette kendi kendimize düşman ettiğimiz bir gruptur u2, bu da komik geliyor bana.

bugüne kadar gelmemelerinin sebebini ise napolyon açıklasın: para, para, para :P

indis said...

açıkçası bu insan hakları konusu hala gündemde mi bilmiyorum, sadece kulaktan duyma bir bilgi benim için. para yüzünden gelmediklerini açıklamak bono abiye yakışmayacağından belki de daha havalı bir söylem olan insan hakları geyiği ortaya atılmıştır.

düşman etme diyince bir de freddie mercury geliyor aklıma. o da müslüman düşmanı mı ilan edilmişti arap düşmanı mı ilan edilmişti, neydi ne değildi?

bi de acaba bu yaz avrupalara giden U2 hayranları türkiye konserini duyunca ne yaptı?

Çetin Cem said...

cevabı kendimden veriym, ilk başta çevreye "ben u2 izledim" diye artık hava atamayacğım için üzüldüm :P geyik bi yana sevindim tabii, fazla u2 göz çıkarmaz. denk getirirsem gelecek yıl yine yurtdışında da bir konserlerini yakalamak ve üçlemeyi tamamlamak isterim doğrusu.

indis said...

hala konserin neye benziyeceğini anlatarak 1 yıl süreli bir hava atma şansın var :)