parasol'e özel arama kutusu

7.7.09

BENİM GİBİLER İÇİN KOLAYLIKLARIN ARDI ARKASI KESİLMİYOR

şimdi bu post kimileri için utanç verici olabilir. beni kınayanlar olabilir, ayy ne yüzeysellik diyenler olabilir. göğsümü her türlü eleştiriye gerdim yazıyorum.

bazı şeyler vardır ki, onlar için içinizden pratik bir yolun bulunmasını geçirirsiniz. siz içinizden geçirdikçede bu pratik yollar önünüze çıkar (tabii bazen). mesela araç muayenesi için sizin yerinize her şeyi halleden şirketler, vize başvurunuzu sizin adınıza yapan insanlar, siz uçak ile giderken aracınızı tatil yörelerine götüren şoförler, köpeğinizi sizin yerinize gezdiren insanlar, evinizi sizin yerinize temizleyen kadınlar filan falan. işte benim için tam da bunlara benzer bir şey oldu. ben bilinçli bir insan haline geldim geleli -ki çoğu tanıdığımın bu konuda şüphesi var- dünya klasikleri kitaplarını okumuşluğum yok, bundan da üzüntü duyuyorum ama bir türlü de içim almıyor. naapsam naapsam diye dalgakıranın ucundaki kayada otururken birden NTV yayınlarının benim gibi az akıllılar için çıkartmış olduğu "dünya klasiklerinin çizgi roman versiyonu"nu gördüm. hem de sevin okyay çevirmiş. diyorum ki " ee sevin okyay bu taşın altına elini koyduysa, bunları okumak o kadar da utanç verici olmasa gerek" ve 10 tl vererek ediniyorum ilk çizgi romanı. yani macbeth!! biraz da okudum. çizimlerden ötürü bana sanki shakespeare diil de zagor, conan filan okuyorum gibi geldi ama neymiş? bitirdiğimde macbeth de ne anlatıyor olduğunu bilecekmişim. öyle mal mal bakmayacakmışım. işte böyle sevgili dünyalılar. teşekkürler türkiye, teşekkürler neteve.

3 comments:

FUNdy said...

goren de bun kitabi ben de pek heyecana gark oldum...okumus da olsam kendilerini cizgi roman halinde okumak da pek leziz olacaktir...neden utanacakmissin cekirge, ogrenmenin yasi ve de bir sekli oldugu mu iddia edilmistir... edildiyse de kim kimi hakli cikarabilmistir bu ahvalde? Bur bakem ben de edineyim hemen...Ohhh trajedi...trajedi...

Stars, hide your fires!
Let not light see my black and deep desires. Macbeth

indis said...

peh, seninki deneysellik benim ki üşengeçlik- cahillik.

öğrenmenin yaşı yok tabii, daha fransızca öğrenicem işaşalalalahh.

FUNdy said...

Ahan da bakiniz fundifun'daki genel etiketli yazima...ya da 8 mayis tarihli..