parasol'e özel arama kutusu

19.3.09

ESKİ SÜREYYA SİNEMASI

dün akşam eski süreyya sineması, şimdi ise süreyya operası (galiba ) olan mekanda verdi nin "la traviata" operasına gittim ve yarıda da çıktım :) operadan zaten hoşlanmam ama mekanın nasıl restore edildiğini merak ettiğim için gittim. zaten sinema iken de çok çok güzel bir salondu.. şimdi daha da güzel olmuş. her yer tertemiz, ışıklandırma harika, duvar ve tavan resimleri eskisi gibi hiç bozulmadan muhafaza edilmiş, bunlara diyecek hiçbir şey yok ancak gösteri konusunda bu kadar olumlu olamayacağım. bence biz de opera olmuyor. sanki üstümüze yapıştırmış gibi, zorlama gibi... kültürümüzle hiç alakası olmayan bir sanat dalı olması sebebi ile doğallıktan uzak oluyo.. sanatçılar dertlerini italyanca anlatıyo, onlarda ne dediklerini anlıyor mu o da ayrı konu.. zaten kostüm, sahne filan derseniz onlarda vasat oluyor. bu sebeple ben opera taraftarı değilim. ama sevenlere de mani olmak istemem... süreyya ya daha sık gidebilmek için opera gösterimlerinin yanında daha çok konser, tiyatro filan gibi etkinlikler olsun çok isterim...

4 comments:

Kardesh said...

en sevdiiim sinemaydı kendisi...alışveriş merkezlerindeki ultra modern sinemalara yüz bin kez tercih ederim...

Hamit yenmiş adam said...

Kent fm in karşında idi. Pulp Fiction ve bir çok filmi ilk orda izlemiştim.

indis said...

ah kent fm ahh..

bir kent fm yazısı yazmalıyım... kaybedenler klübü, tekila, aşırı doz, haluk özözlü... bendeki algı ve etkileri.. şaka değil bir dönemime damgasını çaaaat diye vurmuştur.

pleamar said...

İstanbul'daki en güzel sinemaydı. Öldü.