parasol'e özel arama kutusu

19.11.06

Surrealism[1] is a movement stating that the liberation of our mind, and subsequently the liberation of the individual self and society, can be achieved by exercising the imaginative faculties of the "unconscious mind" to the attainment of a dream-like state different from, or ultimately ‘truer’ than, everyday reality.

Surrealismin çok basit bir tanımı yukarıdaki.. tabii ki her yönüyle çok daha geniş bir kavram.. ben sürreal resimden hoşlanmıyorum... dali, max ernst vs nin resimleri ruhumu okşamıyor.. ama sürealist fotoğrafı seviyorum mesela.. neden resimden hoşlanmıyorum çünkü resimde bütünlük ve uyum olmadığını düşünüyorum.. neyse...
şimdi gelelim hikayeye, sürrealismin resimdeki en önemli temsilcisi max ernst bir ülkede tutuklanmış (hangi ülke hatırlamıyorum) amerika galiba, sevgilisi ona ispanyol pasaportu almak için ispanya ya gitmiş.. kadın orada uğraşırken bi de ruhsal sağlığını kaybetmesin mi.... hasretten, baskılardan, sevgilisini kurtarmaya çalışmaktan ruhsal çöküntüye uğramış... ee bu sırada kahramanımız max ne yapmış.. peggy guggenheim ile fingirdemeye başlamış.. şimdi ispanya daki sevgiliye yazık diil mi?? ama sanatçı işte, ya da gönül işte diyebiliriz ... gönlüne laf geçiremiyorsun.. max ernst de yapamamış.. yine de erkek milleti demek istiyorum bi de... kadınlar daha tutkulu bence, sevdikleri erkek için herşeyi yaparlar...

No comments: